Kaj je vadba Body tehnika

Body tehnika je nadgradnja klasičnega Pilatesa. Temelji na elementih klasičnega Pilatesa. Vse vaje se tekoče prepletajo, potekajo kontinuirano, tako da se srčni utrip poveča in ostaja v pretežnem delu ure v aerobni coni. Lahko jo primerjamo z vadbo v vodi, saj od tam izvirata tudi začetek in ideja te vadbe. Pri Body tehniki upoštevamo vsa naravna gibanja hrbtenice, upogibe, zasuke in odklone, seveda z aktivacijo globokih trebušnih mišic in stabilizatorjev trupa. Body tehnika stremi k natančnemu izvajanju giba, vaje so vse terapevtsko usmerjene in zaradi intenzivnosti in zahtevnostne stopnje traja vadba samo 45 minut. Body tehnika ima v primerjavi s klasičnim Pilatesom stoječo pozicijo, večjo intenzivnost in dinamiko skozi pretežni del vadbene enote, dinamično in naravno dihanje, več kot 3000 različnih vaj, 20 različnih rekvizitov; vadba je raznovrstna in zabavna… Pri Body tehniki se telo hitreje preoblikuje, izguba telesne teže je hitrejša, izgorevanje maščob ravno tako. Je odličen trening za srčno – žilni sistem. Hitreje bomo prišli do večje gibljivosti sklepov, do sanjske postave ter sprostitve in zabave.

To je tehnika, ki se konstantno razvija ter raziskuje nove možnosti vadbe.

 

Kako je nastala Body tehnika…

Body tehniko je pred približno 15 leti inovirala magistra kineziologije Ana-Marija Jagodić Rukavina. Kot vse najboljše stvari se je tudi razvoj tehnike zgodil popolnoma spontano. O rezultatih in kvaliteti Body tehnike govori tudi dejstvo, da se tehnika že več let predstavlja tudi na Kineziološki fakulteti v Zagrebu, in sicer s strokovnimi, znanstvenimi, diplomskimi in magistrskimi nalogami. Ana-Marija Jagodić Rukavina je bila rojena 17. junija 1976 v Karachiju v Pakistanu. Leta 2003 je odprla prvi Pilates Body Studio v Zagrebu.

Vse vaje Body tehnike so terapevtske, izvirajo iz več različnih tehnik (klasičnega Pilatesa, gimnastike, plesa, joge…), spet pa popolnoma drugačne od vsega do sedaj videnega. Strokovno ozadje tehnike je potrjeno s številnimi raziskavami in magistrskim delom same inovatorke tehnike, magistre Ane-Marije Jagodić-Rukavina.

Njena dela: DVD “Osnove pilates Body tehnike®” in knjiga “Body tehnika – jedinstven način tjelovježbe” sta kvalitetna priročnika, namenjena študentom, inštruktorjem, trenerjem in tudi širši populaciji telovadcev.

Leta 2007 je Ana-Marija Jagodić-Rukavina postala strokovno-pedagoški vodja oddelka in predavatelj Body tehnike® na Fakulteti za šport (Kineziološko učilište).

 

Kako začeti z novo obliko vadbe…

Osnovni principi pravilne tehnike pri izvedbi vaj so pri obeh oblikah Pilatesa enaki. K prvi stopnji Body tehnike se lahko priključite tudi brez uvajalnega tečaja, vendar priporočam uvajanje v klasični Pilates, saj je to osnova za vse nadaljnje tehnike. Lahko opravite eno do dve individualni uri. Tu se boste naučili pravilne telesne drže, kako aktivirati globoke trebušne mišice, pravilnega dihanja, stabilnosti medenice in hrbtenice. Pregledala vam bom hrbtenico, morebitne skrajšane mišice, postavitev sklepov, stopala…

 

Za koga je Body tehnika primerna…

Body tehnika je primerna prav za vsakogar, saj je izredno učinkovita pri odpravi nepravilne drže, hkrati pa pri vadbi krepimo vse mišice, predvsem globoke stabilizatorje trupa. Priporočamo ga vsem zdravim, pa tudi tistim, ki imajo lažje težave s hrbtenico, predvsem zaradi prekomernega sedenja. Ljudem s prekomerno telesno težo in vsem, ki želijo preoblikovati svoje telo in pridobiti lepo postavo in naravne gibe.

 

Komu bi odsvetovala Body tehniko …

Vadbo odsvetujem posameznikom z resnimi težavami s hrbtenico, s kroničnimi obolenji in hudimi bolečinami v križu. V tem primeru svetujemo individualni pristop vadbe in modificirano metodo klasičnega Pilatesa pod nadzorom inštruktorja. Lahko se udeležite tudi manjše skupine klasičnega Pilatesa.

 

Ali se Body Tehnika razlikuje od aerobike…

Gibanje pri Body tehniki se popolnoma razlikuje od klasične aerobike. Gre za zelo intenzivno gibanje zgornjega dela telesa in za zelo poudarjeno dihanje. Gibanje je povezano z dihanjem. Z gibanjem popravljamo nepravilno držo, ki je v današnjem času močno prisotna. Stopala so ves čas na tleh, ni sunkovitih poskokov in s tem ne obremenjujemo sklepov, tako da jo lahko izvajajo tudi posamezniki, ki imajo težave pri ostalih aerobnih športih, kot so tek in poskoki. Značilnost Body tehnike je tudi ta, da je med vadbo zelo velik poudarek na raztezanju mišic (razmerje med krepitvijo in raztezanjem je 70% proti 30% ), kar pomeni, da so bolečine v mišicah po vadbi redke in trajajo kratek čas, mišice pa kljub treningu ostanejo dolge in lepo oblikovane. Pri vadbi je vsak gib maksimalno izkoriščen, raztezamo in krepimo istočasno. Naučimo se izolirano uporabljati določene mišične skupine in obvladovati svoje telo. Če vaj ne izvedemo tehnično pravilno, učinka vadbe ne občutimo in rezultati niso vidni.

 

V kolikem času so vidni prvi rezultati …

Že pri klasičnem Pilatesu opažamo zelo hiter napredek. Pri Body tehniki je napredek še hitrejši, in sicer predvsem v gibljivosti telesa. Mišice postajajo vse daljše, telo je bolj mehko, manj povezano, telesna drža bolj pokončna, samozavestnejša. Vse je odvisno od prvotne drže, togosti hrbtenice in morebitne prisotnosti bolečine v hrbtenici.
Pomembno je, da se ljudje zavedajo svoje pokončne drže in da so na vadbi prisotni z glavo, z mislimi. Pomembno je povezovanje lopatic in pravilna postavitev ramen. S tem pridobimo močne hrbtne mišice, ki skrbijo za lepo, pokončno držo. Zavedanje pravilne drže se iz vadbe počasi prenese v vsakdanje življenje. Prvi rezultati so vidni že v roku osmih vadbenih enot, po dveh mesecih pa opažamo že večje premike.

Vabljeni