O Pilatesu je bilo že veliko napisanega, povedanega… Skušala bom biti jedrnata in kar se da kratka, da vam bo branje šlo lahkotno od rok.
Kdo je bil J.H.Pilates? Zgodovina in razvoj Pilatesa… Kaj sploh je Pilates? Za koga je primeren? To so le nekatera vprašanja, ki bi nas lahko zanimala.

Pa začnimo:

Pilates_fotka_5Joseph Hubert Pilates je ustanovitelj vadbe, vadbe, ki je osvojila svet. Danes poznana kot vadbena tehnika pod imenom Pilates. Pilates je bil napredno misleč človek. Zelo dobro se je zavedal svojega telesa in povezovanja duha s telesom. Bil je sin izvrstnega telovadca. Mati je bila naravna zdravilka. Rodil se je leta 1880. Bil je bolehen otrok, imel je težavno otroštvo, saj je bil velikokrat deležen posmehovanja. Imel je astmo, rahitis in sklepni revmatizem. Zaradi težav se je počasneje razvijal. Zanj so to bile hude stiske, težave, ki so pripeljale v umik in raziskovanje gibalnih tehnik, občutenje svojega telesa, preučevanje človeške anatomije. Veliko svojega časa je preživljal v gozdu, opazoval je gibanje živali in njihovih mladičev. Kasneje se je poleg znanja in razumevanja svojega telesa še dodatno poglobil v zahodne in vzhodne tehnike, ki jim je dodajal osnove joge, zen meditacije in različnih borilnih veščin. S trdno voljo, pridnim delom in redno vadbo se je iz šibkega fanta razvil v postavnega mladeniča, ki je svoje telo tako močno izklesal, da je pri šestnajstih letih poziral kot model za anatomske skice in se izkazal kot vsestranski športnik. Bil je dober boksar in telovadec, ukvarjal se je tudi s smučanjem in potapljanjem. Ob izbruhu prve svetovne vojne leta 1914 so angleške oblasti Pilatesa in številne druge nemške priseljence zaprli v taborišče. Tam je takoj začel uporabljati svoje znanje in ujetnike učil samoobrambe in različnih borilnih veščin. V tem obdobju je tudi začel razvijati vadbeni program, ki ga danes poznamo pod imenom kontrologija. Kasneje so ga premestili v drugo taborišče, kjer je delal kot negovalec. Svoje znanje je uporabil v rehabilitacijske namene, in sicer tako da je vpenjal posteljne vzmeti v zid in si z njimi pomagal pri delu z negibljivimi in šibkimi ujetniki. Ob izbruhu epidemije gripe leta 1918 so njegovi varovanci ostali zdravi.
Po koncu vojne se je vrnil v Nemčijo in svoje naprave še izpopolnil. Med plovbo v Ameriko je spoznal svojo bodočo ženo Claro, s katero je ustanovil Pilates studio v New Yorku. Sprva je to bil studio za poklicne plesalce in baletnike, saj je bil v bližini številnih plesnih studiev. Leta 1966 je studio zajel požar. Med reševanjem naprav iz svojega studia se je 87-letni Pilates poškodoval in padel. Iz goreče stavbe so ga odnesli živega, vendar je po nesreči kmalu umrl. Clara je vodila studio še preostalih deset let, vse do svoje smrti (l. 1977).

Znano je njegovo razmišljanje: »Vse mora biti tekoče kot pri mački«. Njegova definicija telesa je imeti skladno telo, ki ga naravno razvijamo in ohranjamo. Poudarjal je pomen gibkega telesa, ki nam omogoča, da zlahka opravimo vsakodnevne naloge in obremenitve. Njegov edinstven pristop, da bi imeli skladno telo, mišično ravnovesje in povezavo telesa in duha je imel občutek, da se razvija petdeset let pred svojim časom. Sedaj, ko smo prisotni hudim stresom, sedečemu položaju v službah, se še kako zavedamo besedam in dajemo pomembnost J.H.Pilatesu in temu seveda tudi zelo veliko vrednost.

Pilates deluje iz notranjosti telesa proti mišicam na površju in se sistematično ukvarja z manjšimi mišičnimi skupinami, ki telesu služijo kot stabilizatorji trupa, torej mišicam, ki skrbijo za stabilno hrbtenico in medenico. Pri klasični vadbi so te mišice napačno aktivirane ali celo premalo uporabljene. Pri Pilatesu je zelo pomembno pravilno dihanje in sicer s poudarkom napetosti v globokih trebušnih mišic, manjših mišičnih skupin, ki okrepljene razbremenijo spodnje hrbtne mišice ter varujejo pred poškodbami in manj bolečin v spodnjem predelu hrbtenice. Pilates se uporablja tudi v terapevtske namene. Učimo se novih gibalnih struktur in je odlično orodje za spreminjanje vzorcev glede napačne telesne drže. S pridobljenim znanjem poglobimo zavedanje svojega telesa in pomen pravilne drže. Naše gibanje postane lahkotno, natančno, osredotočeno, varnejše, ozaveščeni smo vsak trenutek. Zlijemo telo in duh v eno.

 

Učinki redne vadbe:

  • Izboljšana gibljivost in nadzor gibov
  • Učinkovitejši srčno-žilni in dihalni sistem
  • Učinkovitejši limfni sistem in posledično manj toksinov v telesu
  • Močnejša trebušna muskulatura, kar se kaže v bolj ploskem trebuhu in vitkem pasu
  • Pravilna in lepa, pokončna drža v vsakdanjem življenju
  • Bolj čvrste mišice nog, rok in zadnjice
  • Odpravljanje bolečin v ledvenem predelu hrbtenice, nastalih zaradi prešibkih stabilizatorjev trupa
  • Manj glavobolov, če nastanejo kot posledica nepravilne drže in deformacije vratne hrbtenice
  • Večja kostna gostota
  • Natančnejše gibanje v vseh ostalih športih
  • Odlično izhodišče za vse nadaljnje športe in predvsem aktivno življenje

 

Za koga je primeren:

  • Za vsakogar, ki mu je zdravje vrednota
  • Za vsakogar, ki želi poglobiti zavedanje svojega telesa
  • Za vsakogar, ki želi imeti skladno telo, pokončno držo
  • Za vsakogar, ki želi delati na sebi
  • Primeren za vse starosti in stopnje treniranosti
  • Preventivna vadba (osteoporoza, bolečine v križu, vratu, hernijah, teniškem komolcu, operaciji kolka…)
  • Vadba je primerna tudi med nosečnostjo in zelo zaželena po porodu, saj so takrat naše mišice popuščene in potrebno je odpravit mišično neravnovesje ….